پایگاه مقاومت بسیج مسجد جامع ابوذر
 
جمعه 03 خرداد 1398 -

رای به سایت :
688
محبوب
صفحه نخست ›› سایر محتوای فرهنگی ›› حوزه 317 امام رضا (ع) ›› پایگاه مقاومت بسیج مسجد جامع ابوذر
0
محبوب  
رای به خبر :
راه علی(ع)
دهه ولایت؛با سخنرانی حجت الاسلام تویسرکانی

راه علی(ع)

(یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ) نازل شدپیامبر (ص) در روز هجدم ذی الحجه این پیام را ابلاغ کرد و خلیفه...
calendar
تاریخ : 1397/06/09 - 03:38

به گزارش قسم از پایگاه مقاومت بسیج مسجد جامع ابوذر  حوزه 317 امام رضا (ع)  ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی ،

 مراسم جشن ایام غدیر با موضوع دهه ولایت با سخنرانی حجت الاسلام تویسرکانی نمایندگی ولی فقیه درسازمان بسیج در مسجد جامع ابوذر برگزار شد.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام تویسرکانی را بخوانید:

خداوند را شاکریم که در آخرین روزهای ماه ذی الحجه در آستانه روز مباهله و در ایام غدیر در جمع شما نمازگزاران هستم.

قبلا دوسه نکته را عرض می کنم:

۱-برادران و خواهران عزیزی که با افکار مواجه هستید،‌یکی از مهم ترین مسائل تاریخی که هویت ما را می سازد قضیه غدیر است. ۲۳ سال پیامبر تلاش کرد تا اسلام تثبیت شد. زمانی که از دنیا رفت پیامبر برای پس از خود چه کرد؟‌ سه فرض می شود مطرح کرد:

الف:‌پیغمبر سکوت کرد و هیچ نگفت. چون معتقد بود که من وظیفه داشته ام و الان تمام شده است. این فرض در بعضی از روایات در سخنان یکی از همسران پیامبر آمده است ولی این قول توهین به پیامبر است. چگونه می شود که خلفای بعد از پیامبر به فکر بعد از خود بودند و جانشین انتخاب کردند ولی رسول خدا(ص) به فکر امت خود نبود و خلیفه ای پس از خود ‌مشخص نکرد. خلیفه دوم نگران بعد از خودش بود و شورای برای انتخاب خلیفه انتخاب کرد ، معاویه نگران بعد از خودش بود و برای یزید بیعت گرفت ولی رسول خدا(ص) نگران بعد از خودش نبود.

فرض دوم:‌رسول خدا(ص) شورا انتخاب کرد و این شورا فردی را انتخاب کرده باشد. این فرض در تاریخ اتفاق نیافتاده است و شاهدی بر وقوع آن نیست.

 

فرض سوم:‌پیامبر تا زنده است شخص معینی را برای خلافت معین کند. برای این فرض ما صدها شاهد داریم. شیعه به این معتقد است و معنای غدیر همین است. دنیای اهل سنت در مقابل حدیث غدیر امکان انکار ندارد. ولایت حضرت علی (ع) از روز اول تبلیغ علنی رسالت شروع شده است. نسائی یکی از بزرگان عالم سنت است که در سال ۳۰۷ ه ق فوت کرده است. نسائی کتابی دارد بنام فضائل علی بن ابیطالب،‌این کتاب چاپ شده است. نسائی به شهر شام مسافرت می کند و در شام به او اعتراض می شود که چرا کتاب در فضیلت علی نوشته ای؟ حال یا کتابی در فضایل معاویه بنویس و الا کشته می شوی. نسائی پرسید راست بنویسم یا دروغ؟ گفتند راست بنویس. بعد از مدتی که مهلت به او دادند برگشت و گفت درباره معاویه از رسول خدا(ص)‌ هیچ چیز پیدا نکردم بجز یک حدیث و آن اینکه پیامبر دعا کردند که فلا أشبع الله بطنک( انشاء‌الله هرچی می خوری سیر نشوی)

 در سوره مائده ۴ آیه در باره ولایت داریم. یکی از آنها همان آیه (یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ) نازل شد . پیامبر (ص) در روز هجدم ذی الحجه این پیام را ابلاغ کرد و خلیفه دوم اولین کسی بود که به حضرت علی (ع) تبریک گفت.

پس باید گفت غدیر شایسته سالاری است. برای درک شایسته سالاری باید دعای غدیر حضرت امام هادی (ع)‌را خواند. حضرت هادی (ع) در سالی که به تبعید برده می شد روز عید غدیر به  نجف  رسید ودر نجف این زیارتنامه را خواند. در سرتاسر این زیارتنامه امام هادی(ع) به حضرت علی (ع) می فرماید تو کسی هستی که قرآن فضایل تو را بیان کرده است.

 


انتهای پیام /
کدخبرنگار: 12159







مطالب مرتبط